fredag 1 juli 2011

Halleluja moment

Vilken morgon !
Familjen sov och jag och hunden vaknade och gick ut och jagade änder som åt sin frukost och gjorde sina begov samtidigt på vår gräsmatta ! oj vilken fart dom fick ! Sen tog jag kaffe koppen ner på bryggan och vi delade på ett par kex.
Det slog en del i vattnet och jag hämtade snabbt kastspöt i hopp om att fånga gammelgäddan ! Men den lurade mig hela tiden och kaffet var nu slut. Det blev ett morgondopp och en alldeles stilla stund i stolen på bryggan och bara andades. Fåglarna kvittrade och fisken slog lite retligt runt omkring, halleluja vilken morgon ! känner mig piggare än på länge ! Tänkte på er andra och önskade att ni kunde fått dela den känslan med mig just då ! Lugn och ro och laddning av trötta batterier. Skickar lite av kraften till er, kram från en nybliven duracellkanin........ ( för en stund i alla fall !)

4 kommentarer:

Lenaeff sa...

Åh så härligt Tina, så glad jag blir att du fick den stunden för dig själv. Ljuvligt!!! JAg hade gärna varit där med dig!
Hoppas att det var en av många så duracellkaninen får massor ab laddning och glädje att lagra för de tillfällen det behövs.
Det låter helt underbart!
Det var dig mer än väl unt att få en sådan stund.
Stora gläjdekramen till dig
Lena

Pettersson sa...

När tösen har problem med att sova, lägge henne i hammocken på natten. Att somna till myggors surr och vakna till vindens sus och regnets smattrande på hammocktaket är härligt.

Mamma Z sa...

Verkar att ha varit ljuvligt..sånt skulle vi diagnosmammor behöva alltjämt..sånna där morgnar..

Allt gott till dig!!
KRAMKRAM

ann sa...

Vilken härlig morgon.Kramar från Åland.

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...