tisdag 19 juli 2011

Bullbak

Idag på morgonen skjutsade vi iväg lillasyster som skulle på egna aktiviteter. Sen bakade jag och tösen bullar, det gick riktigt bra. Många olika storlekar på bullarna och lite jäst under fötterna är inte hela världen ! Sen spelade vi spel och bjöd mormor och morfar på nybakat, otroligt vilken bra fm. Det är sån skillnad att vara själv med henne och inget som stör. Sen lunch som jag också fick hjälp med ! Efter maten tyckte tösen att vi skulle vila på altanen, jaaa säger en trött mamma. När hon bäddat med dynor åt sig själv på ett par olika ställen undrar hon om hon får bädda och vila på studsmattan ? Visst inga problem ! Jag hör strax ett doink-doink-doink.....En minut senare undrade hon om jag också "vilat" färdigt ? Sen ringde ändå lillasyster och det var dax för hämtning. Jag summerar dagen fram till nu som en riktigt bra dag !

Tösen och kompisen på semestern.
Hoppas ni alla mår bra därute , kramar Tina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du fick vila ut efter lunchen, det behövde du ju så väl!!! Ursäkta mina dåliga skämt...
Tänk om jag kunde få den där lusten att baka, men tyvärr så är det inte min grej. Tack för inbjudan idag, men jag åkte och slösade bort en massa pengar jag inte hade på rean istället. Det var kul det med. Synd att ni skulle luncha imorgon, jag hade gärna varit med om ´jag inte jobbat. Men ni kanske kan luncha en tisdag nån gång? Stor kram och hoppas att bullarna blev goda!!!
Just det, du är inte med i FB? Kanske jag frågat förut, men minns inte. Det finns massor med superbra grupper att prata om "våra" barn och deras färdigheter m.m. Så himla skönt...
Ha en fin lunch med Cissi imorgon//Lena

Anonym sa...

Mmmmmm..... vad dem bullarna såg goda ut. Själv hatar jag att baka, orkar inte heller....kanske nån gång. Ses till lunch.
Kram Cissi

Pettersson sa...

Jag vill se en bild när du studsar på studsmattan!!!

ann sa...

Vilken härlig dag du haft med dottern!De där bullarna ser goda ut,jag älskar också att baka men kakor blir det hos oss.Bullar baka min mamma med mig då jag var liten,mormors bullar var kända bland många här på Åland.Kramar från Åland.

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...