tisdag 26 juli 2011

Energitom

Trots att vi sovit skapligt i 2 nätter så är jag galet trött. Käns som allt är en kamp, längtar efter att sova när jag går upp. Kanske säger kroppen ifrån igen, för jag har mer värk  också. Jag gissar att min motor har taskigt med bränsle. Jag vill saker men orkar inte bara. Laga mat kan kännas som en världsomsegling utan vind....
Mitt tålamod tryter men vi har klarat oss från några större utbrott idag ändå, jag har verkligen ansträngt mig så inte tösen har hunnit bli missnöjd. Vi har spelat kort några minuter, en kort promenad, varit taxi åt lillasyster som tränat igen, gjort omelett till lunch ja och lite kaffe emellanåt !Tänk att en ledig dag kan kännas så lång ! Strax grilla lite och potatisklyftorna är i ugnen.
Imorgon är jag hemma och tösen på korttids, käns så lyxigt med en hel dag. Drar nog till skogen och kollar efter svamp. Det är energisamlande för mig, nån som vill med ?
Ha en fin kväll alla ni fantastiska därute. Kramizar Tina

4 kommentarer:

Pettersson sa...

Jag vill med men har straffarbete i ekorrhjulet.

Tina sa...

Jag vet vännen, men vi ses nån helg istället snart.... Kram

ann sa...

Jag förstår precis vad du menar..jag känner likadant och min kropp värker men just nu är det bättre.Jag far till simhallen och är där några timmar.Jag tycker också att det är skönt att gå i skogen och leta efter svamp,en skön avkoppling.Det är tyvärr för lång väg dit men du finns i mina tankar då du går i skogen.Njut av den egna tiden!Kramar från Åland.

Anonym sa...

Önskar att jag var hemma då, tänk så många färgade lappar vi hade hunnit med i skogen bland allt gula guld ;)//Kram LEna

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...