torsdag 29 november 2012

Blodspill och trevligt samtal

Igår kväll gjorde tösen små pappersdrakar som hon tejpade ihop. Sen skulle det göras hål för snöre i dom och det skulle jag hjälpa henne med. När jag gjort det i den första som var klar gjorde jag något annat för ett ögonblick och hon fortsatte göra hål istället för ny drake. Hålet blev både i draken och i fingret tyvärr och blodet verkligen rann. Det gick åt fyra plåster innan det lugnade sig. Sen var hysterin på topp och höll i sig halva natten. Det var mitt fel allt och lite pappas. Inte hennes i alla fall och så är det alltid när hon gjort nåt som blir fel, då skäller hon på oss i timmar. Vet inte om det lindrar och förtränger att hon gjort galet.
Idag skulle det vara sista badet med glass efter. Bada blir inget för då går det väl upp, och bada med plåster får man inte. Vilket inte är så konstigt. Hon får nog följa med ändå hoppas jag och äta glass.

Det stör inte mig att du bäddar matte.....
Imorse gick det ändå bra och var ganska lugnt.
Sen ringde min mobil och det var tösens skolsköterska. Hon hade träffat tösen och var intresserad av hur det är med allt. Lyssnade intresserat och ställde frågor. Kändes mycket bra och var ett trevligt och givande samtal. En bra skola med fantastisk personal. Hoppas gymnasiet blir lika positivt nästa år. Tror vi vet hur det kommer bli, troligen på samma ställe i huset bredvid. Vilket nog är viktigt och tryggt. Imorgon korttids eftersom det inte blev nåt i måndags när de var magsjuka . Hoppas det kommer funka för hon börjar redan knorra om det. Ha en fin torsdag och helg om vi inte hörs och ses ! Kramar Tina

2 kommentarer:

Bellan sa...

Känner igen det där med att hitta vems fel saker och ting är....

Skön bild på hunden!

Kramar om och hoppas på att det blir korttids som det är tänkt ♥
//Bellan

mariellejohnsson sa...

En liten teori som jag har (fast inte vet om jag klarar att förklara...)är att det som händer inuti personen själv eller av personen själv kan ibland vara svårare att förstå än det personen ser rent konkret på avstånd.... Därför är det lättare att se och förstå seriesamtal t.ex. eftersom man förlägger personen själv visuellt utanför och framför sig självt.
Kanske det kan vara en anledning till att man skyller på andra, för vems fel är det annars om man inte har en aning om att det beror på att man gjort nåt själv....
Lite konstigt förklarat och jag har inga belägg för att det är så utan det är min egen fundering. Men just pga detta funkar ju alla visuella stöd eftersom man sätter sig i ett sammanhang utanför sig själv.
Om ingen fattar detta så har jag full förståelse för det :-D
Kram!

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...