måndag 12 november 2012

Scones och vägran

Igår var det ju fars dag och lillasyster ville baka scones till frukost. Så vi gick upp och jag fixade med resten och försökte engagera tösen som sprang runt och var irriterad över denna nya aktivitet på morgonen. I såna lägen blir lillasyster lite less och tycker det är tråkigt att det inte går att överraska för tösen avslöjar det mesta då hon är arg. Frukosten gick sen bra i alla fall och dagen flöt på utan större problem.

Ja det är som att ha ett litet barn i huset kan jag ofta känna. Men i en tonårings kropp. Svårt att hålla en lagom nivå ibland !

Imorgon ska jag på trevlig tripp med trevliga människor från assistansbolaget.
Men innan är det utvecklingssamtal med tösen i skolan. Brukar vara trevligt då hon själv är med och håller i en del av samtalet med hjälp av bilder som de förberett.

Idag är det korttids efter skolan om det funkar för morgonen var irriterad och hon skulle inte till skit korttids som hon själv sa. Nåväl det svänger kanske till ikväll hoppas jag. Vi skulle behöva en hel natts sömn.
Min mage börjar bråka igen och det är ofta så när det är lite mycket av allt.

Lämnade in bilen i morse på verkstad också då vi upptäckte att den läckte bensin. Jag jobbar em idag och hoppas de hinner fixa den under dagen. Jag har tid imorgon bitti på ett annat ställe för däckbyte innan min tripp på 7 mil sådär i morgon em. Det löser sig nog...

Tösen har just nu börjat försöka vägra ta sin inhalations medicin och magmedicin. Så det är en kamp varje dag, förstår om hon tröttnar men ack så viktigt. Att det bubblar slem eller gör ont i magen gör inte nätterna lättare.
Ha en fin måndag alla fina, kramar Tina

2 kommentarer:

Bellan sa...

Åh, vad ni kämpar med tösen! Ni gör det bra men inte konstigt att du blir trött. Bara att hoppas att korttids funkar så ni får den där nattsömnen som ni behöver.

Vad kul att du ska iväg på roligheter med assistansbolaget! Det är snabba ryck, för det är ju ganska nytt. Ha det så trevligt!

Kramen ♥
//Bellan

Anonym sa...

Skönt att springa ihop med dig igår och få ge feedback muntligt. "Så mycket bättre fart på talet än på skrivandet."

Kram / Emelie

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...