söndag 21 augusti 2011

Rädd

Jaha då är sommarlovet över för denna gång, imorgon börjar skolan och strukturen i vardagen igen. Käns bra och det behövs verkligen. Jag blev rädd på fm idag. Tösen skulle cykla en sväng i kvarteret igen och hade mobilen med sig. Efter 20 min började jag ringa henne men inget svar. Jag ringde med jämna mellanrum i 10 min, sen gick jag runt och letade en stund. Ingen tös på cykel nån stans. Nu började min fantasi spela mig spratt. Jag gick hem igen och då var hon där i hallen och jättearg för att jag inte var hemma. Hon var blöt av svett och skrek så det skummade. Jag fick tillslut fram att hon följt med 2 tjejer som delade ut reklam i området. Tösen hade inte hört att jag ringt. Hon hade också ramlat och nån hade plåstrat hennes knä. Käns jobbigt att inte veta vad som händer. Men hur ska jag göra för att hon ska förstå hur viktigt det är att tala om vad hon gör ? Ofta funkar det men nu glömde hon väl bort sig när hon fick följa med tjejerna.

Denna ständiga oro får vi väl leva med gissar jag. På onsdag åker mannen bort och är borta resten av veckan. Men det ska nog gå bra. Imorgon har jag tel tid med tösens läkare. Vi ska gå igenom sommaren och medicinens dåliga effekt. Planera möte med psykologen om kommande utredning om ev Autism.
Det får aldrig vara lugnt, alltid nåt på gång.
I em kommer en kär vän och ska klippa barnen. Det fanns inga tider förens om flera veckor där vi brukar gå. Men det här löste sig galant. Hoppas tösen går med på det bara, uppskattar ju inte förändringar direkt. Men dom funkar bra ihop så det kan nog gå. Ha det gott, kramizar Tina

2 kommentarer:

Mamma Z sa...

Hoppas du har em monil där du kan "se" vart barnet befinenr sig.. Finns ju sådanna funktioner numera.. Alltid en vink om vart de är..

Hoppas skolan kommer att gå bra och utredningen likaså!

STOR KRAM och tack för alla fina värmande ord!!

Anonym sa...

Hej där...
ville bara tala om att jag inte rymt även om jag känner för det. Hoppas att du fortfarande har tid att träffas på tisdag. Om inte får du höra av dig gumman :)
Håller tummarna att måndagen går i lås och att de har en vettig idé att komma med från läkarnas sida. Som Mamma Z säger, en mobil så du kan se vart hon är vore kanske väl investerade pengar?
Kramar om stort och håller tummarna att utredningen går snabbt som attan.
Lena

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...