onsdag 31 augusti 2011

Min dag

Började morgonen när barnen åkt till skolan med en långpromenad i det härliga vädret med hunden. Nu en kopp kaffe och datorn en stund. Strax åka på vattengympa i varmvattenbassäng. Skönt för ömma muskler och leder. Sen efter lunch ska jag och klippa mig och träff med en rar vän. En egen härlig dag, sen orkar jag kvällens middags bestyr med mer eller mindre muntra barn !

Hunden sover tungt bakom ryggen på mig, oj vad det är härligt med tystnad och lugn ett tag. Att njuta när tillfälle ges och samla kraft. Mycket diskussioner om medicinering av diagnosbarn just nu. Jag tror inte nån förälder medicinerar utan att försökt allt och kämpat länge, ofta omänskligt länge. Jag säger det av erfarenhet
för jag önskar ingen att behöva kravla på botten själv av utmattning. Jag har gjort det och det är hemskt.
Det är inte fult att behöva hjälp, för vi är till mer nytta om vi orkar stå på benen och fungera i vardagen. Och kanske kunna ge barnen en chans till en lugnare och mindre kaotisk tillvaro.
Kämpa på därute, kramizar Tina

2 kommentarer:

Anonym sa...

En del har det visst alldeles för bra vissa dagar ;)
...nej då, du ehöver varje uns av laddning av dina batterier gumman. Skönt med en så bra dag//Kramar om Lena Eff

Annelie L sa...

Åhh vilken skön dag du har haft....
Jag älskar inte heller vintern, man kan nog säga att jag tycker ganska illa om den faktiskt.
Men hösten älskar jag, det har jag alltid gjort. Med åren och med värken har ju min kropp talat om för mig, ganska tydligt att den minsann inte alls tycker om hösten, men mitt huvud och jag har bestämt oss för att inte bry oss om det, vi älskar hösten iallafall, så det så!!
Ha det fint<3 Kram Annelie

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...