torsdag 23 maj 2013

Glad, stolt och lugn

Tösen var på idrottstävling med särskolan/träningsskolan igår. Bussresa 7 mil och matsäck med sig och stöta kula skulle hon ! En pirrig och glad tjej lämnade oss den morgonen. Inga bakslag utan hon var glad !
Hon ringde hem från korttids när hon kom tillbaka- Mamma jag fick medalj ! Jag är så stolt och nyfiken ( det ordet hamnar aldrig i rätt sammanhang men verkar vara positivt !) Den är jätte snygg !
Glädjen sprudlade och jag gissar att personalen fick höra om och se medaljen många gånger den kvällen.
Ingen oro, bara ett godnatt sms. Det kallar jag lycka !
 Plötsligt kändes det som riktig avlastning ! Grillat, ett glas vin och film ! Nu längtar jag till ikväll när jag kommer hem från jobbet och får se medaljen själv <3
Så här ska det vara med korttids, hoppas det håller i sig utan överraskningar i fortsättningen också !

Lillasyster hämtar sig så sakta efter operationen och får vara med mormor idag när jag jobbar. Roligare med sällskap för annars hade hon klarat sig själv nu, så pigg är hon. Tabletter 7 st om dagen håller värken under kontroll. Skönt att det är över !

Ha det gott, kramar

7 kommentarer:

Nina sa...

Men goa Tösen! Jag kan liksom höra henne när du beskriver :) Vad roligt att det funkade så bra både med utflykt och korttids!

Har dom äntligen tagit till sig lite efter alla möten ni har haft, tro? Jag håller tummarna!

Och lillasyster, kämpen. Skönt att det bara kan bli bättre nu, och att mormor finns :)

Vettu... SAKNAR!
Kramar om!
Nina

Helle sa...

Grattis till medaljen tösen! Vad skoj:-)

Maria sa...

Härligt och underbart! Hoppas syster mår bättre, tog mina i tonåren, krämer och glass var toppen!Ha det bäst ! Kram

Mamma Z sa...

" Just nu är en lycklig stund"
Gläds så med dig! När man plötsligt kan koppla av för ett litet litet tag..

KRAMAR i massor <3

Anne Salovaara-Kero sa...

Grattis! Uuuunderbart!!! : )

Anne Salovaara-Kero sa...

Grattis! Glad för er : )

Bellan sa...

Vilket rörande inlägg! Nånting inom mig hoppar till av glädje av att läsa om att korttids äntligen fungerar bra för ett dygn! Hoppas verkligen det får fortsätta så...

Kramar av saknad <3
//Bellan

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...