tisdag 7 maj 2013

En bluff

När vi satt där tillsammans alla fina mammor i helgen med ett liv och en kamp som inte många andra skulle förstå så känner jag lite att jag nog har det ganska bra. Emellanåt rent av som en bluff som nån snart kommer på att -vad gör hon här bland oss ? Det var fler som då och då uttryckte sig just med att - jag har det ju inte så besvärligt eller svårt som ni andra... Alla är vana med sitt och när man hör om andra så reagerar man nog så, deras vardag låter så krävande mot sin egen. Sin egen är vardag och man glömmer lätt vilket jobb man gör i det tysta. Att bli någon annan familjs vikarie och hoppa in skulle vara mycket svårt ( läs nästan omöjligt ! ) trots våra erfarenheter, alla våra barn är unika och otroligt olika i sina behov. Liknande eller samma diagnos ger inte samma behov och reaktioner, det har jag verkligen lärt mig ännu mer om !
Vi alla gör däremot allt vi kan och förmår för våra unika och fantastiska kämpande barn.

En filmsnutt som kunde varit filmad i helgen ;)
Ha en bra dag alla fina, kramar

4 kommentarer:

Nina sa...

Så sant som det är sagt <3
*saknarkramar*
Nina

Maria sa...

Det är ju så det är, precis! 1o poäng och guldstjärna åt dig!!!!!
Kram

Anonym sa...

Oj vad mycket minnen som dök upp när jag kollade på den där. Mina barn älskade den filmen när dom var små. Den gick om och om och om igen på videon. Dottern kunde varenda replik.
KRAM PÅ DIG OCH ER ANDRA!

Bellan sa...

Hahaha, tur du inte bjöd på "slemmiga larver" ;) Hakuna matata!!!

Bra skrivet och jag ler av minnena från helgen!
Kramar om ♥
//Bellan

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...