fredag 25 januari 2013

Positivt och tryggt

Ja besöket på kommande gymnasium kändes bra, positivt och tryggt. Börjar i samma lokaler som hon startade i åk 7 i men de ska få helt nya framöver men i samma område. Den röda tråden är lära för livet, ja matte kanske handlar om pengar. Laga lunch en dag i veckan osv. Möjligheter finns till mycket, så mycket varje elev klarar men utan krav.

Jag mailade igen psykologen som gjort utredningen om autism . Då bokade hon besök på skolan vilket är det enda som saknas för att det ska bli klart. Jag kan inte förstå att man måste tjata om allt på barnhab. Blir så trött på det. Men nästa ons ska hon dit och sen är det klart, äntligen.
Nu besök av en go vän, kramar så länge <3

4 kommentarer:

Lena sa...

Usch! Jag lider verkligen med er och dottern. Att det inte finns något att göra är ju inte klokt. Hur i hela friden ska ni orka? Även om ni måste så har ju alla en gräns...
Önskar av hela mitt hjärta att det fanns nåt som kunde få henne att sova :(
Stor varm ram och alla mina tankar går till er//Lena

Maria sa...

Märker att vi har mycket som är lika att reda ut, fast vi har olika diagnoser och ålder på flickorna.Vi fick ett bra urlåtande från psykologen idag och det känns bra!Ha en bra helg!
Kram

mariellejohnsson sa...

Oj vad fint du har gjort här på bloggen!
Vart är det ni har varit? En sån dörr som du har på fotot nedanför har vi ett gammalt foto på Gabriella när hon sitter utanför. Jättefint som Peter gjorde så där så det ser gammalt ut. Det var på Kreta, men så ser det förstås ut på många ställen.
Kram!

Bellan sa...

Är inne och läser ikapp lite....

Skickar över ett gäng med kramar! Som ni kämpar så behöver ni nog ett lass ♥

//Bellan

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...