tisdag 18 december 2012

Oro som tär

Nån stans där inne tycker jag om julen, riktigt mycket till och med. Minns min barndoms och många andra jular med värme och glädje. Just nu orkar jag inte riktigt glädjas, mina tårar rinner av smärta i kropp och själ. Jag mår dåligt av att vara utan tösen, rädd att mista tid. Rädd att hennes tid med oss inte är för alltid. Ingen vet och kan svara och jag måste sluta tänka så. Men oron tär på mig. Jag känner mig liten, maktlös och irriterar mig på allt ytligt tjafs överallt. Jag handlar och bakar och pyntar och försöker hänga med. Men mitt inre är trött och ledset och jag glömmer saker som sägs. Jag är trött redan efter nån timma på jobbet. Jag biter ihop och visar inget. Vad ska jag säga ? Jag är så orolig för livet eller ?

Tösen kramar tomten förra julen !
Jag håller hennes knutna hand och smeker hennes rygg och vill inte släppa taget. Hjälp vad jag älskar dig mitt barn. Hur mycket frågar tösen ? Till brevlådan ska jag svara för så har det alltid varit ! Men om hon bara visste hur mycket.
Hur ont så mycket har gjort, nätterna framförallt men all kamp för allting hela tiden. All oro och undran.
Men ändå vill jag inte missa en minut.
Tösen sov på korttids i natt, jag beundrar henne för att hon försöker och stannar kvar. Trots all oro och ilska innan. Jag vill helst hämta henne när hon ringer men peppar henne att stanna, vet att vi behöver sova. Det känns i hjärtat att vi måste för att orka, att hon måste dit trots oro för att vi behöver det.
Lätt för andra att tycka vi behöver och att vi måste. Jag vet också men det är svårt.
Jag bävar för framtiden. När andra säger att det är skönt när barnen är större och klarar sig mer och mer så är det tvärtom för oss. Det är mer och mer tösen inte klarar.
Svackor kommer och går och jag reser mig igen....
Kram till er alla fina, stressa inte för mycket och glöm inte att andas !

3 kommentarer:

Nina sa...

Kramar om dig min fina, fina vän <3 Önskar såå att vi kunde ses lättare och kramas på riktigt!
Nina

Maria sa...

Kramar till dig min bloggvän!Jo jag kommer ihåg att andas och stress.... vad är det?Här finns den inte.

Bellan sa...

Åhh, vad känslosamt! Tänker mycket på er och vad ni får gå igenom.
Massa, massa kramar skickas över till dig, när vi tyvärr inte kan kramas irl just nu. ♥

//Bellan

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...