torsdag 2 augusti 2012

Osäkerhet & utbrott

Tösen ringde själv i förrgår och bokar med farmor att hon ska komma dit nån timma och hälsa på som igår. Men när morgonen kommer så märker man att hon börjar stressa upp sig och ju närmare lunch vi kommer så kommer ilskan och osäkerheten allt mer. Det slutar med ett rejält utbrott och hon stannar kvar hemma i stugan. Hon är förmodligen besviken mitt i allt på att hon både vill men inte fixar det. Allt är jobbigt utanför hemmet och mycket innanför väggarna också.
Morgonen med dusch innan dagens korttids var ilsken men vände sen och frukosten gick bra. Känner mig trött och tom när hon åkt iväg. Hur vilar man bäst och laddar batterierna på en dag ? Sen en alltför lång ledighet innan ett korttidsdygn nästa vecka innan vår lilla trip till Åland. Dit hon inte vill säger hon, men så är det ju alltid hela tiden med allt så det är bara att låta det vara  så.
När hon hade korttids över dagen i tisdags så var vi hemma och tvättade och handlade och så. Men jag fick göra en utryckning till korttids efter att ett par små olyckor hänt med bla lite blodiga kläder . Hon bytte om och lugnade sig och jag kunde åka och fortsätta med mitt ett par timmar till innan hämtning.
Stressnivån är för hög för att vara semester, men brukar ju vara tröttare efter än innan allttid.
Idag ska lillasyster få ut en kompis, bäst att passa på för hennes del.
Var rädda om er därute, kram Tina

1 kommentar:

Annelie L sa...

Kram till dig också, hoppas du hittar tid till återhämtning, det är så viktigt <3 Massor av styrkekramar till dig // Annelie

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...