fredag 24 augusti 2012

Flexibel bläckfisk

Jag står i köket och ler, ja för en stund sen när vi lagade mat. Tösen hade just utbrottat sig igenom  duschningen och inhalerar med protest sin medicin. Bredvid förväller jag dagens skörd av kantareller medans jag stöttar lillasyster som steker kyckling. Vi slänger gemensamt ihop en tzatsiki också. Ändå är det lugnt, ja lugnt för att vara hos oss. Jag kan ana att många skulle få "spel" i samma situation och tycka det var rörigt. Men med viss stolthet kan jag känna att vi vant oss vid ett visst kaos och kan oftast må rätt bra ändå. Vi sover alldeles för lite mot vad alla forskare säger, men vi lever än. Kanske lite för runda om magen, men vad är väl det här i världen. ...
Jag går med glädje till mitt jobb trots sömnbrist och värk i kroppen. Jag tar alla tillfällen att skratta och vara glad ! Min Tös är sjuk och det är tufft att acceptera och svårt att förstå , men livet fortsätter utanför dörren vare sig man vill eller inte. Lika bra att försöka göra det så bra som möjligt. Man kan gråta när man är själv för att sen gå vidare. Jag är ingen supermorsa men en stark flexibel bläckfisk som inte tänker ge upp nåt !!! Vi kämpar på !! Min man är på en 3 dagars trip i goda vänners lag och det förtjänar han verkligen !!
Varmaste kramen till er alla bläckfiskar därute för att ni kämpar på med gott humör !

7 kommentarer:

Nina sa...

Jadu, vännen.. Ingen kan skylla dig för att vara gnällig iaf. Att du är en positiv person hjälper dig säkert att orka mer.
Kramar om!
Nina

Mamma Z sa...

Härligt att du kan ta vara på "nu är det en bra stund" stunderna trots allt..
Läser om din mamma som ställde upp så fint. Vi verkar haft tur med våra mammor som hjälper oss :) bra att ni fick det bra på varsitt håll.
Kram

Anne Salovaara-Kero sa...

Kram på dig! Vi kämpar vidare : )

Anonym sa...

Jag är också en bläckfisk. Barna brukar faktiskt kalla mig för det, så det är lite kul :-)
Vet ju hur det är med dessa utbrott och att man knatar på i livet ändå liksom.
Jag tänkte fråga dig.... nu har jag inte läst bakåt direkt men.... vad är det för sjukdom din dotter har?
Många många kramar!

Tina sa...

Hej Marielle. Tösen har en mitokondriell sjukdom och varianten Leighs. Än så länge ganska lindrigt, ja inga organ har tagit stryk vilket är något som kan hända och ska kollas varje år med en rad undersökningar.
Kram Tina

Annelie L sa...

Kram till dig du positiva , vackra kvinna, mamma och bläckfisk <3

Anonym sa...

Hej, ursäkta att jag inte sett detta förrän nu. Jag googlade på det du beskriver och läste. Till viss del har våra flickor likartade symtom. Kanske låter knäppt men skönt att ha hittat nån mer som kämpar med liknande grejer med sitt barn.
Kramar!

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...