tisdag 21 augusti 2012

När är det morgon ?

Vi ska lämna urinprov på tösen för att kolla en sak innan läkarbesöket om 2 veckor. Det ska vara morgonurin, när kan vi då säga att det är morgon om vi är uppe 10 gånger på toa under natten ? Ja jag vet att det är sista svängen det får bli men lite svårt är det om gränserna när det är dag eller natt suddas ut. ...
Positivt att höra igår var att hennes fysiska försämring inte behöver vara bestående, det kan gå tillbaka så sakta . Skönt om det stämmer.
Idag är vi lediga och har varit en sväng till en fin vän och fikat. Sen har tvättstugan stått på schemat med storröjning ! Tösen somnade i soffan när jag var där inne och fixade , det behövde hon efter natten som var.
Känner mig också rätt seg nu så dax för kaffe !
Ha det fint alla fina, kramar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är morgon när sole går upp säger den elake...

Nina sa...

Jag har varit in å läst hos dig, men inte haft tid att kommentera just då, sen glömmer jag ju bort att gå tillbaks igen..

Skönt att försämringen kan gå tillbaks.. ett litet hopp. Håller tummar!

Jag tror inte att det behöver vara sista gången på morgonen, jag tror att det är morgonurin för att man oftast inte har varit på toa på längre tid än på dagtid, och att det under dagarna är mer "utspätt" eftersom man dricker mer än på natten... Så har hon inte druckit under natten så spelar det nog ingen roll vilken av gångerna det blir :)

Saknardigmassa!
Kram Nina!

Mona sa...

Hej!
Läser i din blogg om ert tuffa liv och vill tipsa om ett par bra böcker som kanske kan vara till hjälp. Vår 16-åring har också haft en tuff uppväxt och fick förra hösten diagnosen ADHD. Han är nu efter sju månaders alternativ behandling på god väg att bli frisk. Det skolmedicinen diagnostiserade som ADHD var i hans fall kvarvarande babyreflexer, vaccinskador, miljögifter i kroppen (kvicksilver från mina tänder, fluor från tandkräm, giftiga kläder och leksaker t ex), elöverkänslighet, glutenintolerans, komjölks- och sojaproteinallergi samt sockeröverkänslighet som ledde till inflammation i bukspottskörteln, candida och virus och parasiter i tarmen. Läs Harald Blombergs böcker Autism - en sjukdom som kan läka och Rörelser som helar. Enligt lagen om orsak och verkan finns det förklaringar till det mesta, er tös kanske inte blir helt frisk men hon kan bli mycket bättre. Jag har själv tills jag slutade med gluten och mjölk haft förstoppning i hela mitt liv och jag mår med vår gluten-, mjölk-, soja- och sockerfria kost bättre för varje dag och jag har börjat mjölksyra grönsaker för att avgifta oss och förbättra vårt immunförsvar. Änglar på jorden finns och under sker bara vi har ett öppet sinne.

Tina sa...

Välkommen Mona och tack för att du delar med dig !


Nina, tack för att du finns ! Jag vet nog det där med provet egentligen men blev nog lite ironisk över uttrycket morgonurin mitt i allt kaos och spring nattetid.... Hoppas vi ses snart igen:)

Och du lilla elake mjukis ska få en extra kram när vi ses !! ;)

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...