torsdag 3 maj 2012

Bakslag

Igår skulle tösen ha korttids natt. Hon tycker det är jobbigt att sova där men hittills har det ändå gått. Igår kväll ringde hon och grät och skrek och hade ont i magen och ville hem. Vi försökte avvakta lite men sen fick vi hämta henne. Hon hade ont, det märktes. Som tur var hade jag telefontid med hennes läkare i går kväll och jag uttryckte min oro för hennes mage och så det inte blir samma resa igen med akut förstoppning och sjukhus. Han tar oss på allvar och det känns tryggt.
I morse ringde han upp och ville att vi skulle ta nya blodprov och urinprov nästa vecka. De inre organen ska kollas varje år nu pga hennes mitokondriella sjukdom. Och den påverkar bla hennes tarmar som inte orkar jobba. Alla andra undersökningar är gjorda och har sett bra ut än så länge. Tösen kommer protestera allt hon förmår och det kommer bli en kamp som alltid. Bara att bita ihop och vara stark.
I em får vi hembesök och jag hoppas det kan ge nåt positivt i slutändan. Berättar mer sen.
Ha det gott därute, kram Tina

4 kommentarer:

Nina sa...

Åh, lillgumman :( Så jobbigt för er med sånt också.. Vi har ju haft en jättejobbig period med förstoppning och medicinering (dock inte nån sjukdom som du beskriver) så jag vet lite iaf. Hoppas det blir bättre..
Kramar om!
Nina

Anonym sa...

Bakslag? Är inte det förbjudet nu för tiden undrar den elake...

Anonym sa...

Aj då, det är svårt om det börjar krångla. Svårt att det inte blir så hon tror att det är ett samband med just korttids.
Hoppas att hembesöket ger något bra, håller tummarna :)
Kram och ha en trevlig helg...
Kanske vi skulle kunna klämma in en onsdagsträff nästa vecka?
//Lena

Bellan sa...

Ojoj, vad ni får kämpa! Vad starka ni är som orkar och gör det så bra!

Styrkekramar till dig ♥
//Bellan

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...