måndag 14 maj 2012

Flexibel och lyhörd

Skolan skrev i Tösens kontaktbok efter en aktivitet i skolan att hon tyckte det var jobbigt för det var mycket folk. Jag funderade på det och känner att det blir bara svårare och svårare för henne med åren. Alltså måste vi tänka mer på det och inte utsätta henne i onödan. Vara lyhörda för det hon kan uttrycka ibland.
Tidigare har hon hängt med på vissa saker vi velat gjort och för att lillasyster inte ska behöva avstå allt heller.
I helgen fick lillasyster hålla tillgodo med en kompis och gå på marknad medans tösen började bli orolig vad hon och jag skulle göra. Jag vill bada säger hon plötsligt och jag nappade direkt och styrde om tankarna. Det gick jättebra i badhuset och hon var väldigt lugn och vi kunde ta en fika efter också !
Det gäller att vara flexibel ! Resten av den dagen var lugn när vi var själva för sen kom väl tröttheten lite ikapp och det blev lite ilsket.


Nu tar jag lite ledigt men återkommer om en vecka sådär med nya krafter hoppas jag. Kramar till er alla fina därute. / Tina

1 kommentar:

mariellejohnsson sa...

Ok. Väntar tills du är tillbaka då :-)
Kram!

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...