tisdag 20 december 2011

Tankar om Julen

" Jul är ett avbrott i vardagen, lite galenskap mitt i vintern, hemlighetsmakeri. Många kramar  och överraskande besök, kort från nästan bortglömda vänner. Den tillåter en smula oförnuft, vi får släppa på tyglarna och sluta räkna kalorier.
Vi tänder ljus, samlar släkten, äter och skrattar.
Gröt med mycket kanel och socker tack !

Jag önskar dig många kort och brev, glada skratt och pussar med smak av knäck.
Jag önskar dig värme och trygghet , mat och dryck, sinnesfrid, vänskap, kärlek och en känsla av frihet ! "

God Jul önskar Tina


3 kommentarer:

Bellan sa...

Läst ikapp här lite... Oj, vad ni har det tufft! Känner med er! Hoppas det kommer att flyta på med avlastning för er sen efter nyår. Det behöver ni verkligen! Jag ska inte klaga egentligen, eftersom vi haft avlastning så pass länge nu.

Kramar och tankar till dig ♥
//Bellan

Tina sa...

Tack rara Bellan. Vi har väl alla våra kamper på olika sätt. Var rädd om dig och er i jul. Kram Tina

Anonym sa...

Jag har inte fått något kort säger den elake...

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...