söndag 11 december 2011

Kraftlös och utmattad

Igår sa min kropp ifrån igen och golvade mig till liggande. Farfar hämtade tösen mitt i allt tack och lov. Höll på att svimma i badrummet och sen kräktes jag för att sen bli liggande ett par timmar.
Sömnbristen håller på att knäcka mig och inte blev jag starkare av en veckas influensa.
Natten till idag hade morfar och mormor tösen hos sig, kan inte säga att hon sov där för det var det inte mycket med. Tack älskade ni för er hjälp.
Vi åt mat i lugn och ro igår kväll , spelade spel och halvsov till en film i soffan. Sånt vi annars aldrig kan göra utan avbrott och utbrott.
Kan bli sorgsen av upptäckten att vi så sällan har det lugnt och mysigt, att vårt liv är så slitigt. Men glädjer mig att vi fortfarande kan ha trevligt tillsammans när vi får chansen trots att vi är så slut.
Idag badade jag hunden för han ska klippas på tisdag hos uppfödaren. Dit åker jag med glädje, underbara människor jag mår så bra hos. Får lite extra energi och massa goa kramar !
Jag dammsög lite sen och då var kraften slut och fick lägga mig en stund. Helt kraftlös.
Vet inte hur depåerna ska kunna fyllas på, men ser fram emot kontenuerlig sömn när korttids övernattningarna kommer igång.
Nu har mannen dragit upp båten och julbord väntar, om vi kommer iväg. Lite oro för tösen är det nu fast hon sett fram emot det innan. Nu är det lite jobbigt med att det kommer vara mycket folk.
Vi får väl se......
Varma adventkramar från Tina


Längtar till havet och sommaren......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar av hela mitt hjärta att jag kunde överföra lite sömn till dig...
Plus lite lugn och ro...

Massor av kramar till gulliga du!
// Tingeling

Anne Salovaara-Kero sa...

Kram, kan inte säga annat. Jo, att jag många gånger tänker på dej. Känner ju till en del igen mig... Sköt om dej / Anne

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...