torsdag 15 december 2011

Insikt

Efter en skaplig natt och en alldeles stillsam med god sömn så inser jag ännu mer vad sömn betyder. Jag är lugn när jag vaknar, inte gråtfärdig och bara längtar efter vila. Jag funderade på julafton och när jag ska baka vörtbröd och göra knäck, och tänkte det med glädje inte förtvivlan över hur jag ska orka.
Att vi fått sova är förmodligen bara tillfälligt och det vet jag, men skjuter det framför mig. Vi har gett medicin som hon bara kan få tillfälligt och inte stå på. Men nu var det mer än lägligt för vila för oss alla.
Tösen blir ju mer den där goa tjejen igen som vi saknar annars. Härligt så länge det varar. Kanske en natt till innan hon övervinner medicinen igen.
Ha det bra därute och var rädda om er, kram Tina

1 kommentar:

Tommy Pettersson sa...

Baka inte och gör inte knäck, det är lugnare och godare att köpa på Konsum säger den Elake...

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...