tisdag 26 mars 2013

Trött tjej

Tösen var på korttids i natt, trots att hon inte ville. "Fel" nattpersonal för henne men hon var kvar trots det. Hade inte sovit så bra och ringde 5.30 i morse och sa att hon var jätteförkyld. Hon lät inte förkyld och hon lugnade sig. Ringde igen 7.30 och grät och sa att pannan är varm och ville hem. Jag pratade med personalen som trodde mest hon var trött. Jag lugnade tösen igen och vi bestämde att hon skulle försöka med skolan.
Jag stod i hallen påklädd för promenad med hunden när läraren ringde strax innan kl 10 och sa att hon är hängig men ingen feber men hon orkar inget och verkar snorig. Jag hämtade henne nu såklart. Men dålig är hon inte, lite förkyld och trött. Tror mest hon ville hem och vila och det är väl okej. Nu gör hon det här bredvid mig i soffan med filten på sig. Hoppas det inte blir värre än så.

Igår kväll gick mannen, jag och lillasyster på bio. Små citroner gula hette den och var riktigt mysig. Sen blev det restaurang besök också. Härligt att kunna göra det nån gång som en vanlig familj. Att det är en måndag spelar ingen roll alls.
Idag passar jag på att tvätta och plocka undan och dammsugaren har fått jobba lite. Kanske kan bli lite sol på näsan på altanen också en stund. Får se hur tösen funkar idag.
Tösen har fått en Handy dator från hab. Men hon har lyckats ställa om i menyerna under en kort stund när hon var själv med den. Det skulle inte gå att göra det.... Ja det är väl bara att åka in med den gissar jag. Den ska funka som kalender först och främst. Jag lägger in delar av hennes schema i den med bilder och larm på vissa saker. Som tex när det är dax att klä på sig till taxin. Schema och lite timstock i samma kan man säga.Om vi nu får det att funka då hon är snabb att trycka på knappar och radera saker. Går den inte att låsa från det blir det nog svårt !
Verkar färdigvilat nu...Kramar och var rädda om er därute.

2 kommentarer:

Nina sa...

Ojdå, ja.. hoppas det bara är lite extra trötthet och ingen sjuka på G nu då..

Man skulle behöva kunna lite mer om det där tekniska, så många möjligheter det finns då. Vad duktig du är som fixar med bilder och larm och sånt! *fattar ingenting*

Önskar ni får en lugn vecka!
Saknarkram!
Nina

Anonym sa...

Den elake undrar hur en dammsugare jobbar, själv krattar jag tomglas när det skramlar för mycket på golvet...

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...