tisdag 10 april 2012

Sjuka & glädje

Lördagen jobbade jag till kl 14 och sen åkte vi till mina föräldrar på mat. Det var en jättetrevlig em och vi avslutade med kortspel och tösen skrev resultaten på pappret. Allt flöt på och det var så mysigt. Sen skulle mannen gå hem med hunden, det tar ca 30-40 min att gå. Och tösen skulle gå med bestämde hon plötsligt, och visst får hon gå ! Men hon brukar gnälla och vara arg för att gå runt kvarteret annars så vi var mest chockade över hennes beslut ! Jag och mannen kom lite tyst överens om att han får ringa om det krisar så hämtar jag upp henne. Det dröjde en halvtimma innan telefonen ringde, jag och lillasyster var hemma sedan en stund. Tösen i luren och jag beredd på att åka - hej mamma, jag är snart hemma ! Får jag en glass när jag kommer hem nu när jag gått så långt ? -självklart att du får !
Vilken stolt tjej som kom hem sen ! Men glassen orkade hon inte utan den åt hon dan efter !
På söndagen åkte vi och badade när lillasyster ändå tränade. Vi var nog i vattnet en halvtimma och myste, det var lugnt och även duschen efter gick bra. Vilken helg ! Wow vad varm i hjärtat man blir när saker funkar så bra !

Vardagsrummet nästan helt klart !

Sen kraschade tyvärr min mage på söndagskvällen, värk och kräktes. Men det är nog för mycket värktabletter för ryggen sista tiden som ställde till det. Har hänt förut. Äter magmedicinen nu som jag slarvat och glömt ta för att tåla värktabletterna. Magen bättre i alla fall, ryggen och jag inte helt överrens....

På fredag morgon hämtar jag finaste Cissi för ett dygn på spa tillsammans ! Jag fick ett dygn i 40 års present och Cissi hänger med. Ska bli helt fantastiskt härligt att fnissa och bli ompysslade tillsammans ! Åh vad vi har längtat !! Och nu är det snart dax ! Efter en bra helg och det framför mig så känns det riktigt skönt.
Var rädda om er därute så hörs vi. Kramar Tina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är till att vara bordskämt. Serverad mat och spa säger den elake...

Bellan sa...

Wow, vilket snyggt vardagsrum! Det gillade jag!

Skönt att det funkat så bra med tösen, promenad och allt... då blir man glad!

Kramis ♥
//Bellan

Emelie sa...

(^_^) (^_^) (>_<) (^_^)

(>3<)

Annelie L sa...

Vilket snyggt vardagsrum, där hade jag trivts..
Så duktig hon var som orkade gå hela vägen, ibland klarar dom mer en vad man tror.
Ha det nu så jätte skönt och bli riktigt ompysslad.
Kram Annelie

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...