fredag 7 oktober 2011

Kompisar

Jag vet hur mycket mina vänner betyder för mig. Hur viktiga lillasysters kompisar är för henne. Det gör ont att tösen inte har några egna kompisar, inte kan leka på det sättet. Det är en sorg för henne med, det märks. Lillasyster låter henne vara med ibland, eller rätt ofta faktiskt. Kompisarna trivs här och det glädjer mig enormt. Det är en del gap och skrik och ganska annorlunda här nästan jämt.... Lillasyster har lärt sig att säger hon ja till tösen när frågan kommer om hon får vara med så blir hon nöjd och vi slipper utbrott. Tösen tröttnar snabbt och det har jag förklarat. Tösen känner att hon är med fast hon ganska snart gör annat för sig själv. Men det är ett jobbigt problem, önskar av hela mitt hjärta att hon kunde hitta nån som funkade för henne. Nån att viska med och som var en trygg bästis. Vet att det är mina drömmar, och hon kanske inte har de önskningarna själv. Små barn funkar bäst, inte så konstigt heller. Mer samma nivå och köper henne mer och enklare som hon är.
Kusiner på båttur
Tösen är rastlös och saker är inte roliga så länge, eller som min bror upptäckte i somras när tösen var där ett par timmar att 2 minuter är nåt skoj. Hjälp sa han vad svårt det är då. Ja jag vet, det är inte lätt att roa henne längre. Nu mamma , pappa ,barn lek med lillasyster och kompis. Tösen är med på sitt sätt, tjejerna är fantastiska på att låta henne hålla på !   Men det svänger fort, nu är tösen jättearg över nån sak som hon kom på är hennes... Saker kastas och cirkusen är igång. 2 minuters lek är över. Dax att laga mat.
Trevlig helg, kramizar Tina

Inga kommentarer:

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...