torsdag 6 oktober 2011

Änglar finns

Igår fick jag ett mail av en jobbarkompis som värmde mer än jag tror hon kan ana. Hon tog sig tid att maila mig när det tydligen inte funkade att kommentera på bloggen igen. Det var så jag blev tårögd av alla fina ord och hennes omtanke. Hon är en ängel utan tvekan ! Ser fram emot att ge henne en stor kram på jobbet i em.

Orkan på Sicilien
Igår kväll var det dusch dax och det är alltid förenat med ett smärre världskrig. Men hemska som vi är så måste tösen duscha några gånger i veckan som alla andra. När det är över så är allt bra igen. Varför ska det krigas så om en sån sak man gjort regelbundet i hela hennes liv ?
Skapliga nätter igen, det är skönt.

Utsikt från Akropolis

Nu öser regnet ner och jag är glad att hunden nyss är rastad ! Idag bjuder mamma mig på lunch innan jag ska jobba. Alltid mysigt att ses en stund själva utan barnen. Sen får hon sällskapa med hunden på em innan pappa dyker upp från sina aktiviteter. Jag jobbar kväll och mannen borta till sent så tösen blir hämtad av min svägerska på fritids och får vara där till jag slutar. Tösen är mycket nöjd med det ! Käns skönt att hon får vara nån annanstans ibland än hemma, fritids och mormor och morfar eller farmor och farfar. Hon behöver verkligen det.

Saknar dessa vyer från semestern.
Ha en fin dag trots ev regnväder alla fina därute. Kramizar Tina

Inga kommentarer:

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...