tisdag 3 februari 2015

Om vi inte orkar ?

Nätterna är värre än på länge. Vi misstänker att det kan vara biverkningar på hormonplåstret som orsakar krypningar och klåda i hela hennes kropp. Hoppas läkaren tar sig tid och ringer idag trots att det inte fanns nån telefontid på hela veckan.... Vi vill inte sluta med plåstret innan vi vet om det kan vara biverkningar för då blir tösen orolig och sen  är det nog kört att få med henne på att ha det igen om det inte var så. Men problemen har ökat markant sen vi höjde dosen .
Nattmedicinen vi kunde ta till ibland förut hjälper inte alls längre, märks inte ens att hon tagit när vi provade häromnatten . En svår sits med dessa nätter ? Svårt att hitta nån lösning för att få mer vila. Jag hoppas hela tiden att det ska komma en bra period, för vad händer om vi inte orkar ?
Tösen vill helst vara hemma hos oss på natten, jag förstår henne. Skulle inte heller vilja vara borta om jag mådde som henne på nätterna. Mormor och morfar är undantaget, där vill hon vara ibland och det känns bra. Korttids funkar som det är nu, men inte värt att ändra till fler nätter så det blir bakslag och hon inte vill dit igen.
Håll en tumme att läkaren ringer är du rar.

1 kommentar:

Nina sa...

Åh :(
Kramar om <3

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...