tisdag 3 januari 2012

Vardag fast lov

Igår morse var tösen till tandläkaren, hon fick inget veta förrens på morgonen. Hon blev jätteorolig men jag lyckades på nåt konstigt sätt lugna henne. Så när mannen tog över för att gå dit med henne och jag kunde jobba så var hon glad. Det vände på plats och hon vägrade sa hon. Men en envis och duktig tandläkare lyckades ta röntgenbilderna som behövdes och det var härligt att höra att det inte var några hål !!!
För tandborstning är en av sakerna som är ett tjatande om och en kamp.
Oj vad glad man kan bli för att en sak lyckas genomföras på ett besök !

Vi har fått klartecken från korttids och övernattningen börjar i februari. Käns både skönt, lite nervöst och konstigt samtidigt. Hoppas att det kommer funka bra och att hon tycker det är skoj då som hon säger att det ska bli nu. Vi är vana att det vänder fort och ofta i svängarna.
Så kanske kan detta år bli lättare :)
Fått tid för undersökning av tösens hjärta också, så det inte tar skada av hennes mitokondriella sjukdom.
Ja vardagen har tagit fart.
Ha det gott alla som besöker mig här, kramar Tina

2 kommentarer:

ann sa...

Jag kan förstå att du känner blandade känslor inför dotterns avlastnings helg i januari/februari även om ni har ett stort behov av det.Jag har själv så svårt att släppa min son till fritids efter skolan.Det som gör det svårt för mig är nog tilltron på de som jobbar där mycket pga samarbetet.Vi har påpekat våra önskemål då han är där i många år.Först nu i höst har de äntligen lyssnat och vi har fått en nöjdare son hemma.Nästa steg för mig är att släppa honom dit på lov,jag känner att jag måste släppa lite i taget för att klara det.Vad härligt att dottern fixa tandläkare besöket och inte hade hål.Vi har fått sonen att öppna munnen så mycket att de hunnit se att han inte haft hål men han har tränat från skolan i många år för att fixa det.Kramar från Åland.

Anonym sa...

Gott och gott, jag är tillräckligt fet ändå säger den elake...

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...