söndag 14 juli 2013

semester med litet s

Semestern är slut och vi har haft underbart väder ! Mest haft denna utsikt i tre veckor. Tösen varit på korttids regelbundet vilket gjort denna semester lindrigare. Vi har hunnit andas mellan varven. Allt vi fixade ut till stugan har hon knappt rört, utan mest rastlös och lättirriterad . Så poolen är tömd och undanplockad och studsmattan användes lite av lillasyster. Sista dagarna har hon rott lite mer i gummibåten, blivit säkrare med havet. Gått bättre att åka båt , vi har åkt mycket med henne. Spela kubb lossnade lite också sista dagarna, så hon tyckte det var kul nån stund. Bara man sänker kraven och bortser från hur lite så går det. Sömnen har inte varit så bra, oroligt nästan hela tiden.
Vi var ett dygn i Stockholm i veckan och det var semester så där som andra har det på semestern. Grönan, gamla stan och gå mycket. Åka färja och spontana saker. Kanske självklara saker utanför landet annorlunda, men en lyx för oss andra. Det var mysigt ! Ja vi har haft tre veckor semester med litet s, så kan man nog uttrycka det om ni förstår. Batterina har ändå laddat av allt det vackra havet ger, skönt med miljöombyte. Haft mycket sällskap av mina föräldrar som då också är två till som kan avlasta lite.
Många fina mornar
Nu jobba en månad innan några dagar semester innan skolan börjar, då blir det en tripp och Semester med stort S ! Det ser vi fram emot !
Idag tvättar, städar och handlat. Vardagen står för dörren och det känns okej !
Hade nyss en skata inne som jag fick fånga i handduk för att få ut den ! Den hann skita ner lite innan jag fick tag på den, suck ! Räcker väl att de haft party på altanen när vi varit borta så vi fick storstäda den idag !
Ha det gott alla fina, kramar

2 kommentarer:

Nina sa...

En hel del fina dagar mellan varven iaf och korttids som funkar bättre än vad det gjort nån gång vad det verkar?.. Så skönt att ni kan passa på att ladda lite batterier så fort det blir lite lugnt.

Man blir lite expert på att suga åt sig energi när man kan. Fast jag tycker ni valde lite fel grönandag... ;)

Du vet vart jag finns i veckan, men jag har ingen bil. Ska försöka hinna handla på tisdag, tror jag, och kör Göran till jobbet först, men hinner nog inga fler utflykter den dagen.

Kramar om massvis! <3
Nina

Helle sa...

Låter som att ni har haft en bra semester och vad skönt att det funkar så bra med tösen.

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...