torsdag 18 juli 2013

Här och nu

Ja att kunna njuta här och nu är något man måste bli bra  på för att hinna och orka. Jag vill försöka se det positiva och vara stark och glad. Försöka att inte fundera för mycket på sen och oroa mig i onödan. Ta vara på stunderna som ges som ger mig livskvalite och kraft.
 Igår kväll blev det grillat med mannen och lillasyster. Trevliga samtal om minnen och allt möjligt. Sen en film i soffan som jag några stunder såg bakom ögonlocken ;) En lugn och trevlig kväll och en hel natts sömn på det. Sen gjorde jag frukost och packade i ryggsäcken, väckte lillasyster och åkte till havet.
Smakade bra med en härlig utsikt och underbart väder ! Här och nu.  Vi skrattade och pratade och åkte sen och hämtade tösen kl 10 på korttids.
Strax iväg och jobba kväll, farmor löser av mig tills mannen kommer hem.
Lillasyster fick medicin igår och tillbaka om tre månader på kontroll. Det löser sig nog. Troligen ansträngnings astma. tester och prover tagna.
Ha det gott, kramar

2 kommentarer:

Bellan sa...

Ja visst blir man expert på att ta tillvara på de där små stunderna. Härligt med frukost vid havet för er!

Hoppas det löser sig med lillasyster nu så hon mår bättre!
Saknarkram <3

//Bellan

Nina sa...

En frukost vid havet, det lät som en alldeles perfekt batteriladdarstund med lillasyster :) Än är sommaren inte slut så det blir kanske fler såna mysiga stunder?!

Håller med dig, man måste njuta av stunderna som ges! Vi har tur som har den förmågan..

Håller tummarna för lillasyster.
Kramar om!
Nina

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...