söndag 30 september 2012

Gammal vänskap rostar aldrig

Jag har varit på vift i helgen. Åkte nästan 40 mil neråt landet i fredags efter jobbet för att hälsa på en gammal granne och fin vän. Min mamma följde med och bodde hos min väns mamma. Det är nåt magiskt med gammal vännskap och de man vuxit upp ihop med. Vi hörs inte ofta men när vi ses så är det som igår. Det är väl så med riktiga vänner man delar djupa saker och minnen med. Det blev många goa skratt och minnen som dök upp. Lite allvar om hur livet är för oss fast på olika sätt. Fick också träffa en ny trevlig bekanskap och två goa barn !  Oj vilken härlig helg med alldeles underbara E & I som finns djupt i mitt hjärta. Tack igen till er som ordnat allt så fint, det här gör vi om <3 !
Och som bonus sovit 2 nätter ! Jag är tacksam att jag kan åka iväg ganska lätt ändå, inte alla som kan.
Nu en vecka med ganska normalt tempo, vi väljer att dela upp oss på 2 möten för att slippa ordna barnvakt 2 kvällar. Känns som en bra vecka som avslutas med spännande fredag-lördag med 11 andra fantastiska kvinnor som jag inte träffat IRL mer än 2 av dem ! Det ser jag fram emot då vi har våra barn med (olika) diagnoser gemensamt i livet .

Annars väntar jag på slutgiltigt beslut från FK om assistans timmar, dröjer väl en vecka till kanske.
Var rädda om er därute, kram Tina

1 kommentar:

Nina sa...

Åååhh, vad jag håller tummarna för dom där timmarna... Måste bara gå igenom!

Härligt med ett par dagar hos goda vänner, det behöver man ibland. Särskillt du, faktiskt.. Glad att det funkar att åka iväg lite för dig!

Kramar om massa!
Nina

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...