onsdag 25 maj 2011

Grrrrr........

Försäkringskassan tycker inte som vi andra, som läkarna och jag. Jag har varit  sjukskriven en till två dagar i veckan sen december. Blev i aug förra året sjuk med ont i leder och muskler. Har nu diagnos på fibromyalgi som sannolikt beror på den långvariga sömnbristen. Men finns också risk att jag har reumatiskt.
Läkarna säger vila mer och sova är jätteviktigt ! Hm... Svårt men gärna säger jag ! Och jobba fullt säger f-kassan !
Men envis och van att kämpa så ger jag inte upp än, ny telefontid med läkaren och se vad vi kan göra.
Blir lite less bara !
Nåväl, hoppas ni har det bra där ute alla rara ! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nejdu FK är det nog inte många som kommer överrens med nuförtiden. Varken läkare eller patienter.
Bara att hoppas att det går att lösa, för ingen jag känner med fibromyalgi kan jobba heltid, så varför skulle du klara av det?
Kram på dig med//Lena

Annelie L sa...

FK tycker samma om mig, jobba fullt, kan du inte det i ditt nuvarande jobb, så sök nytt.
Läkaren säger, - Du kan bara jobba 75% oavsett vad du har för jobb.... Men vem vinner, Försäkringskassan naturligtvis, de har alltid sista ordet (nu för tiden) suck....

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...