tisdag 5 februari 2019

Plötsligt händer det...

Nej jag har inte vunnit på Triss 😉 Utan något bättre och viktigare faktiskt ! För ca 5 månader sedan var vi till Tösens medicinläkare och hade tagit de årliga proverna som håller koll på att hennes mitokondriella sjukdom inte förstör mer i hennes kropp. Proverna såg bra ut och även blodsockret är stabilt 💗 men det jag tänkte på mer är att han skrev ut en ny för oss lite lugnande medicin som skulle förhoppningsvis få bort lite stress och ilska. Den funkade och det har hållit i sig bra också för första gången av allt vi prövat. Hon blir inte trött och den är inte stark . Och det bästa av allt är att sömnen blivit lite bättre, och allt det här bidrog såklart till att flytten till boendet gick så pass bra som den gjorde.
Det var tydligen dags för lite medvind för oss !

Nu kan vi också göra saker här hemma som inte gått så bra tidigare , just nu har vi inget kök för vi renoverar för fullt. Vi och vi ...huset fullt av olika hantverkare som avlöser varandra och ja det är lite jobbigt kan jag tycka. Men på ett positivt sätt ! Och tänk så bra det kommer bli 😊
Kanske kommer nån bild senare...

I mars är det dags för Tösen att sövas igen för tandläkaren behöver laga lite. Tösen vet om det och än är det lugnt, vi följer med både mannen och jag och det går kanske bättre denna gång. Tösen tycker sånt är mycket jobbigt och det förstår jag verkligen. Jag tycker det är lite jobbigt när hon sövs 😔

Dags att gå ut och sopa fram bilen ! Ha det bäst / Kram T

1 kommentar:

Unknown sa...

Åå, vilka glada nyheter :) Lite synd att sömnen inte fick fungera tidigare, men skönt att det går åt rätt håll nu iaf. Och som du skriver, att flytten blev lugnare.
Hoppas allt går bra med tandläkare och sövning <3
Kram Nina

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...