måndag 11 februari 2019

Mobilstrul

Helgen har varit bra, jag har haft turen att bli bjuden på middag både fredag och lördag kväll hos fina vänner. Ja bristen på kök gör mig mer förvirrad än vanligt och fantasin på mat har sinat 😏Mannen varit bortrest och lillasyster jobbat lite.
Under fredagen pratade jag med Tösen flera gånger i telefon för hon ringde och det är vanligt. Sen från fredag em var det tyst och hennes mobilsvar gick igång när jag på lördagen ringde henne. Jag ringde till personalen för att kolla att allt var okej och det var det men mobilen urladdad sa dom. Det har nog aldrig hänt eftersom hon länge haft det som en oro att den måste ladda hela tiden. Nåväl allt okej och jag åkte iväg på mitt. Söndag morgon ringde hon och sa nu funkar mobilen igen, så nåt strul var det men hon verkade glad. Hon ville cykla och träffa hunden så jag åkte till henne och vi tog promenad. Sen åkte jag hem och hon kändes nöjd. Och jag fått kramar och kunde vara lugn .
Jag har släppt taget mycket men vet också vilka tecken som kan betyda att något hänt som kan oroa henne. Som sist när det också blev helt tyst från henne och då hade hon tappat mobilen så den var trasig och hon sa inget till personalen. Det är laddat med såna saker och stör henne mycket. Men mobilen är i stort sett mycket betydelsefull för hennes trygghet och oftast inga problem.


Ny vecka och snart dax att jobba, var rädda om er därute / kram T

1 kommentar:

Polär Marielle sa...

Hej!
Nu var det längesen jag läste om din vardag och känner att jag måste läsa ikapp för det har nog hänt väldigt mycket sen jag var här sist.
Kram!

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...