tisdag 31 mars 2015

Ostabilt

Tösen mår inge vidare, vare sig fysiskt eller psykiskt. Hon har haft mycket ont i sin mage . Och hon är oroligare än vanligt. Fixade inte ens att sova kvar hos mormor och morfar och det säger rätt mycket.
Magen är ett ständigt problem och har alltid varit. Men när hon för några år sedan fick en allvarlig förstoppning utan att vi visste det under en ganska lång tid. Inte ens sjukvården kunde komma på det trots att hon var inlagd en vecka. Efter det blev det inte bättre. En hemsk period för tösen, och vi kan säga att hon var en tjej innan och en efter den perioden. En stor förändring skedde och då upptäcktes också hennes mitokondriella sjukdom som förklarade mycket av alla symptom för oss. Men de går inte att bota tyvärr.
Psykiskt är hon argare/oroligare och mycket skörare än normalt. I skolan skolas elever hon känner sen tidigare in i klassen, den förändringen räcker numer för att sätta hennes tillvaro i obalans. Skolan märker av hennes oro och försöker backa och vara lyhörda hela tiden. Men det är hemma reaktionerna kommer fram mest. Och nätterna har varit fullkomligt hysteriska. Vi är trötta och ganska maktlösa, lite orolig blir jag också över hennes mage. När hon väljer att inte äta , då har hon ont !

Mannen och jag har planerat in en resa senare i vår, kvalitetsvila, mysigt och välbehövligt :)
Önskar er en fin påskhelg , med god mat och så mycket kvalitetsvila ni kan få <3

2 kommentarer:

Nina sa...

Ååå.. :( Hoppas det vänder och inte behöver sjukvård, med magen.

Saknar dig <3
Kram!

Lena sa...

Men kära nån så kämpigt ni har det... och stackars Tösen. Så hemskt. Vet inte riktigt vad jag ska säga för det finns ju inget som hjälper. Stor kram ändå och jag saknar dig ♡♡♡

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...