tisdag 2 december 2014

Ett mysigt ryck i advent

Just nu är tösen inne i en lugnare period på nätterna, ja det är otroligt skönt. Det har hänt i perioder förut i hennes liv och bara hoppas att det håller i sig ett tag. Jag har varit dålig att skriva här för jag vet inte riktigt vad jag vill förmedla här längre. Men behåller bloggen och tackar ödmjukt till er som fortfarande tittar in <3
Vi har haft nytt möte angående ny ansökan om assistans igen och nu är det inlämnat och bara att avvakta på besked.
Tösen har varit tröttare en period men det är vi väl alla den här årstiden, annars flyter det på med skolan och korttids. Hon är lugnare på korttids och har bara haft en kväll nu sista tiden då hon ringde hela tiden, men det var nog för att mannen var bortrest och jag var på klassaktivitet i skogen med lillasysters klass. Tösen blir orolig när hon märker att vi är på olika håll. Normalt berättar vi inte allt som sker av den anledningen, men nu gick det inte att hindra. Den natten sov hon dåligt såklart.
Klassaktiviteten gick mycket bra med marschaller längs en stig där det var samarbetsövningar som ledde fram till  en plats med brasa och korvgrillning . Mysigt och uppskattat var det av ungdomarna !
I helgen som var hade tösen korttids och vi fick ett ryck och åkte ut med båten till stugan med mina föräldrar och firade in advent ! Vattnet är avstängt men lite tog vi med och diska ute med sjövatten vi värmde  gick bra och dasset funkar utan avlopp och vatten så vi klarade oss ! Mysigt var det med sprakande brasa och glöggen smakade extra gott ! Sen blev det skinkmacka på söndagsmorgonen innan vi åkte hem för att hämta tösen kl 10 på korttids.
 
En vacker morgon var det !
Hunden blev alldeles tossig av lycka när vi kom ut, han sprang runt och rullade i ljungen och njöt !
Tänk så härligt med lite miljöombyte och vad gott det gör !
Ha det gott därute alla rara.

3 kommentarer:

Nina sa...

Jag blir iaf glad över ett inlägg då och då <3

Hoppas lugnet håller i sig ett tag nu *viskar*

Kramar om!

Maria sa...

Kul att höra av dig och skönt att även ni får ha det lugnt, hoppas det håller i sig. Ett miljöbyte kan vara så skönt för både kropp och knopp. December kramar <3

Med Lenas egna ord sa...

Hej!
Jag har undrat lite hur du har det, nu kom ett inlägg!
Skönt att det är lite lugnare och hoppas att det består länge.
Väldigt fina foton, det med hunden på bryggan är fantastiskt, Riktigt "Golden" :D
Skulle mycket väl kunna ha det på väggen!
Kram

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...