onsdag 18 september 2013

Inställt bad

Ja vi fick tyvärr ställa in badet igår för jag var alldeles för förkyld . Tror aldrig jag nyst så mycket på en dag ! Idag bättre och tösen var bättre redan i måndags. Men det gick bra att ställa in, tösen blev inte orolig av förändringen. Jag hade gjort en bildberättelse om badet och den verkade hon gilla och jag börjar förstå hur viktigt det är med bildstöd. Korkat att jag inte gjort den till första gången, men det var svårt att få veta hur det skulle gå till innan vi varit där. Man lär sig något hela tiden och att hur tydligt man än berättar så hjälper det inte i närheten så bra som bilder !
Ikväll blir det soffhäng för tösen har korttids, det är en skön vardagslyx att se på tv i lugn och ro ! I helgen blir det lite roligheter, återkommer om det senare.

Och nu är det höst, lite mysigt att tända ljus och filt i soffan också. Jag tycker om hösten med den klara luften och vackra färger !
På fm gick jag och två goa vänner på långpromenad och hamnade vid vattnet där vi fikade för ena tjejen hade överraskat och tagit med ryggsäck med kaffe ! Livskvalitet på hög nivå i solen vid havet !

Ha det gott alla, tar lite ledigt nu. Kramar

2 kommentarer:

Maria sa...

Man lär så länge man lever. Ofta är det de små glimtarna i vardagen så är guld värd!
Kram och visst är det underbart med höst

Nina sa...

Jadu, det är inte lätt att alltid veta allt i förväg.. Tösen är ju så verbal också, kan tänka mig att det är ännu lättare att tro att hon förstår när man pratar då.

Använder dom bilder på korttids också? Kanske får henne lugnare, tänkte jag? Hoppas iaf ni fick en skön kväll och välbehövlig sovnatt!

Kramar om massvis!
Nina

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...