tisdag 17 juli 2012

Håller andan

När tösen hade korttids natt i lördags så åkte vi på bio med lillasyster och såg filmen cocpit. En underbar film med mycket humor och tankar. Klart sevärd !
 Men jag känner lite att vi håller andan nästan när hon ska sova där. Hon är orolig och ringer många gånger under en kväll. Jag hade 4 missade samtal på min mobil efter filmen och mannen likaså. Sista samtalet kom 22.30 då hon ville förvissa sig om att vi kunde hämta henne om det inte skulle gå.
Ja vi kunde gå på bio vilket vi inte kan annars, men det är ingen större avkoppling. Blir inget glas vin till maten tex för vi kanske måste åka och hämta. Jag vet att det kan bli bättre men gör ont att hon är så orolig och var vaken nästan hela natten där. Hon ville själv lägga sig vid 8 på kvällen ?? Är det för att hon är orolig och inte kan ta sig för nåt ? För att det snart ska vara morgon och jag hämtar henne ? Känns inge bra i magen i alla fall. Personalen är bra och dagtid funkar det kanon, det är dessa magiska nätter som förföljer oss.
Efter denna vecka har vi 3 veckor semester. Känns skönt att koppla bort lite moment. Jag är sååå trött just nu. Men har ju haft en värkperiod och dålig sömn på det ger extra trötthet. Mår lite bättre nu och ser fram emot lördag som jag ska dela med två fina vänner i en sjöstuga några mil härifrån.
En bra start på ledigheten.
Ha det gott därute alla fina, kram Tina

Inga kommentarer:

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...