fredag 11 december 2015

Oro, positivt och tungt i en salig blandning.

Positivt är att lillasyster inte hade en fraktur i handen efter att hon ramlat från en klättervägg. Hon var gipsad två veckor innan magnetkamera röntgen gjordes och gipset kunde tas av. Lättnad för en tjej som älskar simning :)
Hunden fick i veckan operera bort ett par knölar i munnen, kan vara tandköttet men kan också vara tumör , lite oroligt och får vänta ett par veckor på svaret. Positivt att han har inte ont och är pigg :)

Tösen var till sjukhuset och kollade synen i veckan också , den hade tyvärr försämrats. Känns lite tungt att den hela tiden försämras. Positivt att hon fixar undersökningen så bra , mycket duktig tjej !

Positivt att hon klarat att byta rum i skolan, att det inte blev rörigt och jobbigt , härligt !
De är så fantastiska i skolan, ja jag kanske tjatar om det men det är så värdefullt att hon trivs så bra där .


Jag har varit till läkare äntligen igen i veckan, det kändes bra för han lyssnade och gick igenom min rygg. Prover togs som vanligt men blir röntgen också som det lät framöver. Han skulle tom konsultera en annan läkare då detta inte var så vanligt. Han ringer på tisdag och då med mer information hoppas jag.
Det är tungt att ha mer och mer ont, jag blir så trött. Fick avboka julbord med assistansbolaget tyvärr för kroppen orkade inte, hade för ont för att kunna få nån behållning av det.
Positivt att det finns bättre dagar !

Igår fick vi underhållning och glädje i massor då tösens klass hade luciafirande i skolan. Tösen deltog inte i luciatåget men hälsade oss som kom och tittade välkomna ! Bra gjort att prata inför alla !
Kaffe och lussekatt efteråt och lite mysig pratstund med andra föräldrar.

Idag är det första helgen tösen är kvar på korttids från fredagen, två nätter istället för en. Har varit lite protester och natten var lite orolig men det var också magen som bråkade. I morse var det ändå lugnt.
Vi ska  fixa julklappar och bara vara lite också , känns både skönt och konstigt att inte hämta henne idag på em. Hoppas det går bra.

Veckan har varit ganska fullproppad , jag han med ett besök hos tandhygienisten också och jag fick godkänt :)
Nu tar jag lite helg .

3 kommentarer:

Nina sa...

Positiva människa! Trots en hel del jobbigheter så lyser din positiva inställning igenom. Inte konstigt att det känns tungt för dig ibland <3

Saknar dig massor!
Kramar om!

Maria sa...

Håller med Nina! Du är helpositiv rakt igenom! Du kan verkligen det här med att svänga allt till positivt. Skickar dig ork och hoppas att läkaren kommer med endast positiva saker åt dig på tisdag.
Härligt att det inte var en fraktur, håller med om att det är skönt att simma.
Hoppas att ni får en skön helg och att tösen har det bra!
Kram <3

Bellan sa...

Bra egenskap att försöka hitta positiva saker i allt, även när det är tungt. Nu hoppas jag på positiva besked både från din läkare och även ang vovven!

Stora saknarkramen till dig, vännen ❤️
//Bellan

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...