fredag 2 december 2016

De små samtalen

När man är själv med Tösen och allt är lugnt, ja inget som oroar eller pockar på uppmärksamheten eller stör henne så kan man ha fina små samtal. Jag tycker hon har blivit bättre på att kunna sätta ord på saker hon känner och tycker. Det är så skönt . Idag hade vi en sån stund innan taxin kom och jag fick möjlighet att prata om att mannen och jag och lillasyster ska åka iväg lite om ungefär en månad. Förklarar väldigt enkelt hur upplägget ser ut och hon tog det med lugn och ställde några frågor och verkade okej. Nu kan jag vänta innan jag nämner det igen om hon inte frågar. Nu finns det med och hon har hört det.
Vi pratade om att det är jullov snart och det gick bra. Nu är det inte lov än och jag vet att det kan ändra sig många gånger !
Hon undrade varför hon inte kan klockan , men lite kan hon förstå , men det är tidsuppfattningen som är svårast, hur länge är en halvtimma tex. Och timstock har inte funkat, hon stänger av den så är det klart !

 Önskar er en trevlig helg , kram T                                                                                                                                  
                                                                 

3 kommentarer:

Bellan sa...

Saknarkramar ♥ ♥ ♥

//Bellan

Marielle Johnsson sa...

Å vad härligt att kunna läsa hos dig igen, kramar till dig! hälsningar Marielle!

sweden nyheter sa...

Kram! Du har en fin blogg.

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...