söndag 21 september 2014

Stor röj

I helgen hade tösen korttids lö kl 10 till sö kl 10. Jag jobbade lö till 14 och under tiden började mannen och lillasyster tömma tösens rum och rensa rejält. Vi fortsatte när jag kom hem och allt gicks igenom , vi tog ut en säng och ställde in hennes soffa hon haft tidigare. Jag hade beställt nya vattenfärger, penslar ,papper, pärlor och trådar. Alla skrivbordslådor märkte jag upp med text och bild med vad som ska ligga var.
Vi torkade och dammsög, bäddade rent och sen såg det ut som ett nytt rum för den tonåring hon är !
Vi anande att tösen skulle reagera med ilska först över förändringen när hon kom hem.
Hon klev in i sitt rum och var tyst några sekunder sen sa hon - Vad fint .
Blev tyst igen och sen -Jag tycker det blev sådär.
Jag började nästan gråta av glädje att hon tänkte efter och såg förändringen positivt, det är stort !
Sen har vi pärlat och lyssnat på Pärleporten och hon verkar trivas !
Tanken från oss är att hon ska kunna vara mer där på natten, tv n går att vrida så hon kan sitta i soffan och se på film eller från sängen. Eftersom att ligga ner är jobbigt.
Sen efter allt röj belönade vi oss med restaurangbesök och bio !


 
Lite suddiga bilder, försökte vara snabb :)
 
Vi har haft ett litet möte med kontaktpersonen på korttids i veckan och det kändes bra. Lite intressant att höra om hur de upplever nätterna... Att de då sover mer än annars innan. Att en vikarie blev lite chockad första natten trots att de försökt förbereda henne. Att hon sen tvekade att jobba natt när tösen skulle vara där. ... Ja vi överdriver alltså inte i alla fall !
 
Kramar till er alla därute.

3 kommentarer:

Maria sa...

Glädje!
Höstkramar

Nina sa...

Känner igen den där känslan av bekräftelse. Att andra lätt tror att man överdriver och då är det lite skönt, mitt i allt, att andra upplever precis det man själv försökt få fram...

Men vilken härlig reaktion från Tösen :) Vad kul att hon gillade sitt "nya" rum <3

Saknarkram!! <3

Anonym sa...

Gud så fint! Vad härligt att få röja ur, det skulle vi VERKLIGEN behöva här, men jag vet inte riktigt hur jag skulle lösa det utan att det blev världskrig!

Troll har alldeles för mycket som rör till det och skapar kaos!

Kram gumman och tack för lyckönskningarna inför morgondagen <3

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...