måndag 8 maj 2017

Speedad ,orolig men glad

Det blev som jag anade, oroligt och speedad tös. Svårt att sitta still men oftast på bra humör. Det underlättar. Sömnen sämre igen och svårt att gå och lägga sig, uppe tidigt.Tror inte att tösen riktigt tagit till sig och hänger med i svängarna. Vad är studenten mamma frågade hon häromdagen. Jobbet är roligt tycker hon, har praktik varje fredag. Allt är förberett inför att de tar över efter skolan, alla intyg, läkarbesök, ansökningsblanketter . Studentfirande planerat och kommer bli mysigt. Blir dagen efter de slutat för att tösen inte ska vara för trött och bli för mycket på en gång. De slutar en kväll så det är naturligt att vänta. Den kvällen kommer bli känslosam för oss alla. Mycket kramar och kärlek !

Jag har varit på magnetkamera röntgen av nacken och bröstryggen, svar om en vecka. Tror att det är min fibromyalgi som blivit sämre tyvärr, ja den finns inga mediciner eller hjälp för. Bara att acceptera och lära sig leva med smärtan .

Läs här en fantastisk beskrivning av Dr Bo Fråst om sjukdomen som fick mig att förstå mer, äntligen någon som sätter ord på det man känner.

Dax att jobba, ha en fin vecka ,kramar Tina


2 kommentarer:

Nina sa...

Kram <3

Marielle Johnsson sa...

Läser ikapp lite, och vill skicka en stor varm kram!

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...