fredag 30 januari 2015

Ett handskrivet brev från förr.

Igår visade min mamma mig ett brev som min morfar skrev till mig när jag var liten. Morfar dog alldeles för tidigt men några fina minnen har jag. Att återigen hålla i brevet som morfar skrivit och skickat till mig, alla rara ord från en morfar som bodde lite för långt bort bara för att kunna titta förbi, tårarna trillade.  Nästan 50 mil var det mellan oss och morfar och mormor. Men jag tycker vi sågs mycket ändå.
Idag skrivs väl inte direkt några brev, ska be mina föräldrar skriva till mina barn fast vi bor nära. För att ha kvar i deras liv.
Tösen har mycket ont i sin mage, nätterna oroliga . Dosen på hormonplåstret höjts och nya blodprover om ett par veckor.
Veckorna rusar på och förberedelserna för tösens myndighetsdag har börjat. Medicinska överlämnandet har jag skickat in papper om och resten får jag lite ont i magen av....
Nu iväg och handla och klippa mig.
Vi ses framöver

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...