torsdag 28 augusti 2014

Tajming, tur och lite erfarenhet

Jag vet inte om det var mest tursamt att vi berättade i rätt läge på rätt sätt för tösen att vi ska åka bort . Men hon tog det förvånansvärt bra och lugnt. Vilken skum känsla det blev i kroppen när jag förväntat mig en smärre katastrof med utbrott dygnet runt och inget hände mer än lite mutter och lite frågor. Till och med nätterna har varit ovanligt lugna ! För mitt ego och psyke intalar jag mig att vi lärt oss mer och hur vi ska tänka och därför gick det bättre denna gång ! :) Men min erfarenhet säger mig att det är så otroligt mycket som påverkar hur information tas emot av tösen och det behövs inte mycket för att det ska bli galet så vi hade tur också att tajmingen blev rätt !
Jag skrev ut bildberättelser på datorn och plastade in med två dagar på varje sida. Vad som gäller och var. Tösens taxi åker som vanligt hemifrån så det är farfar/farmor och morfar/mormor som får anpassa sig för att det ska bli så lite förändringar som möjligt.
Ja allt känns bra och vi är redo. Lite jobba till bara innan vi åker till värmen och njuter. Otroligt tacksam att vi kan komma iväg såhär, vi har bra hjälp av våra föräldrar som tycker vi behöver detta .

Ja man uppskattar saker på ett annat sätt när dom inte är självklara och när livet snurrar lite fortare och oberäkneligare än för många andra.
 Om man lär sig leva efter de spelregler man blir tilldelad i livet så blir det lite lättare, ja det lät lite klyschigt kanske men jag har blivit positivare och kommit ur sorgperioden har jag kommit på. Visst kan det vara mycket tunga perioder men jag menar sorgen över att det blev som det blev och" varför vi" frågorna .Nu blev det såhär och världen är långtifrån rättvis, det kommer jag alltid tycka ! Men tösens läkare sa en gång att ibland finns det inte svar på allt och man får gilla läget. Nu är jag där mest hela tiden men det har tagit tid. Jag hade inte varit den jag är om det varit annorlunda och jag hade inte lärt känna några fantastiska människor som nu har en stor plats i mitt hjärta. Som jag vet finns där både i mot och medvind med stor erfarenhet och en underbar humor ! Så jag är tacksam mitt i allt. Jag återkommer ännu piggare och starkare efter att få sovit hela nätter en vecka . Var rädda om er, kramar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det blev rätt tillfälle och med rätt sätt att lägga fram det hela på. Vad som var största orsaken vet man väl egentligen aldrig riktigt eftersom det ibland hänger så mycket på dagsformen hur det tas emot.
Jag tycker också att ni om några verkligen är värda att komma iväg på vila och semester, ni har en supertuff vardag och jag vet väldigt väldigt få som kämpar som ni gör.
Största varma kramen och ha det alldeles underbart nu <3
SAKNAR ATTANS MÖCKE'!

Nina sa...

Glad!!! :)
Jag tror nog att det är en bra kombo av bra period och bra pedagogik. Vettu, ni är fantastiska!!

Skönt att ni har stöd i mor/far-föräldrar och jag är såååå glad att ni kommer iväg! Och att det inte blev katastrof hemma innan.

Ha den bästaste resan med nästan hela fina familjen och jag önskar även Tösen fina dagar på hemmaplan. <3

Kramar om!

Mamma-Mia sa...

Vad skönt!
Hoppas ni får en fin resa med massor av vila. Det förtjänar ni.
Och hoppas tösen er får en fina dagar hemma.
Ha det så bra!
Kram

Anonym sa...

Så härligt att det gick bra, och hoppas nu allt annat går bra också. Många kramar!

mamma z sa...

Hoppas ni fick en underbar vecka och att det gick bra med dotra på hemmaplan. Skönt att mor och far föräldrar kan ta över och göra dylikt möjligt.

KRAMAR

Blogg eller inte ?

Funderar på om jag ska lägga ner bloggen eller inte ? Men den kan väl finnas här om någon vill läsa, men framför allt för mitt eget minne ...